infants

1. S’incrementa la necessitat energètica a causa del creixement de l’activitat física i mental.

 

2. És molt important la ingesta de 5 àpats i realitzar-ne almenys un amb la família.

3. Etapa per començar a implicar el nen en el procés de compra, manipulació i cuina dels productes per adquirir coneixement dels mateixos.

En aquest període de la infantesa, el creixement ja no és tant ràpid com en l’etapa anterior però, en incrementar l’activitat física a través del joc, les demandes d’energia augmenten. Dels 7 als 12 anys es caracteritza per un elevat grau de maduresa, tant físicament com intel·lectualment. Alhora acaba la maduració dels òrgans interns i el desenvolupament del sistema defensiu. El seu sistema immunitari és més madur i les petites infeccions són cada cop menys freqüents. Fins als 10 anys no hi han diferències energètiques entre els nens i les nenes, atès que s’acosta l’adolescència.

En aquest període, els infants incrementen l’activitat física a través del joc i del moviment, alhora realitzen un important desgast intel·lectual (més hores d’estudi, més concentració, etc.) Per aquest motiu necessitem una alimentació variada i equilibrada que els aporti l’energia que necessiten per al seu desenvolupament. Cal reforçar la seva dieta amb aliments rics en minerals, com el iode i el magnesi, necessaris per desenvolupar el cervell i els ossos. Aquests minerals són presents en el peix, els vegetals de fulla verda, la fruita, els llegums i els cereals integrals, entre d’altres.

Cal garantir que facin cinc àpats repartits al llarg del dia i com a mínin un àpat plegats en família. Procurant que sigui un espai tranquil de comunicació i afectivitat, sense presència de la televisió, ràdio o altres elements que pertorbin aquest ambient. Alhora és un bon moment per mantenir els hàbits alimentaris apresos en altres etapes i introduir-ne d’altres (no parlar amb la boca plena, acabar-se el menjar del plat, esperar que tothom estigui servit per començar a menjar, utilitzar correctament els coberts, no tenir a taula ni el mòbil ni la tauleta, etc..)
És important fer activitats relacionades amb el menjar en família com anar a comprar, fer menús, mirar les etiquetes dels productes per conèixer els seus ingredients, col·laborar a l’hora de cuina, etc., per consolidar un hàbits alimentaris sans alhora que adquireixen responsabilitats.

També cal explicar-los els efectes negatius d’alguns aliments i begudes així com la importància d’evitar mals hàbits en l’alimentació, com picar entre hores, saltar-se un àpats, etc.